2010. október 27., szerda

Így is, úgy is

Tegnap nagyon megörültem, hogy megtaláltam ezt a receptet. Már régóta keresgélek valami hasonlót. Pár éve sütöttem már ropogós kenyérkét, de a receptet sehol nem találtam. Ezért aztán teljesen fellelkesedtem amikor Vegavarázs-nál megláttam ő meg Jókaja oldalán találta.
Délelőtt az első dolgom az volt, hogy nekiálltam az elkészítésének.
Torna napokon farkas éhesen jövök mindig ki az órákról, de ilyenkor még 1 óra fuvarozni valóm van. Alig várom, hogy hazaérjek, de ilyenkor már nemigazán ehetek komoly ételt. Ekkor van, hogy körözök a konyhában, nyitogatom a hűtőt, a szekrényeket, hogy mit is egyek. Ezekre az alkalmakra kitűnő éhségcsillapító lesz.

A recept az alábbi:

25 dkg teljes kiőrlésű liszt
25 dkg zabpehely
25 dkg vegyes mag (len, szezám, dió, mogyoró darabolva, tökmag stb. ki mit talál otthon)(tetejére)
6 evőkanál olaj
1 kávés kanál só (lehet kicsit több)
0.5 l víz

A recept eredeti szövege így hangzik.
Az összes hozzávalót keverjük össze alaposan, hogy ne legyen csomós. Nem lesz igazán gyúrható tészta inkább kenhető.
Én szépen szót is fogadtam és elvégeztem a fenti műveletet, de már akkor kicsit gyanús volt, hogy ebből a masszából nem igazán kenhető lesz és nem lehet olyan szép laposra formázni.
Ráadásul, ez már nemigen kívánt magot a tetejére, mert rengeteg volt benne.
Választásom nem volt, a massza kész volt, hát így aztán ezekből csináltam lapos korongokat és a megadott módon sütöttem.
A légkeveréses sütőt a legmagasabb fokra melegítettem 6 percig ezen a hőfokon sütöttem, majd visszavettem 170 fokra és úgy sült még 20 percig.
Amíg sültek a kenyérkék addig a neten elkezdtem kutakodni. Nem volt egyszerű, de találtam valami hasonlót ami szintén (knackebrot néven) szerepelt. Ott azt írták, hogy a tetejére kell a mag.
Fogtam magam és bekevertem újra egy adagot, de most már a magokat nem tettem bele.
Ez a massza természetesen már jobban kenhető volt. A magokat kiskanállal rászórtam és a kanál segítségével belenyomkodtam.
Ezért aztán így is, úgy is megsütöttem.

Mindkettő finom, ahol a magok a tetején vannak az ropogósabb lett.

3 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagyon finom lehet

Kata írta...

Guszta lett a tied is, én is tervezem megsütni.

Garffyka írta...

Ez nagyon érdekes és jó lehet. Ha megint fogytán lesz a ropogatnivaló itthon, kipróbálom a recepted.