2009. január 4., vasárnap

Szaszi kenyér öregtésztával














Hát eljött az idő, hogy nemcsak fiamnak sütöm ezt a kenyeret, hanem magunknak is. Fehérkenyér rajongók voltunk (vagyunk).
Párom felelőtlenül rálépett a mérlegre és közölte, hogy térjünk át valamilyen könnyebb étkezésre. Most aztán böngészhetem az internetet, könnyebb étkek után, persze amit meg is eszünk. Látok én itt szebbnél, szebb recepteket, elkészítése sem okozna nagy gondot. Az elfogyasztására már nem kerülne sor, mert úgy alapjaiban a hozzávalókat nem szeretjük.
Az első lépés megtörtént, teljes kiőrlésű liszttel sütöttem a holnapi kenyerünket.
Ennek a kenyérnek az alapját még E.Margit állította össze a kérésemre.

Hozzávalók:

20 dkg öregtészta, receptje itt
20dkg BL80 liszt
2 dl víz
1 kk cukor
1 dkg élesztő

Jól összekeverem és állni hagyom míg legalább a duplájára nő.

Ez a keverék megy a kenyérsütőgépbe és még:

20 dkg BL80 liszt
30 dkg teljes őrlésű tönkölyliszt
250 gr joghurt vagy kefir
30 ml víz
1 evőkanál amaránt liszt (elhagyható)
3 evőkanál burgonyapehely
2 evőkanál olaj
1 kiskanál sikér
2 kiskanál só
aszkorbinsav

20 percig dagasztja a gép, majd hagyom duplájára kelni és 10 percig még egyszer dagasztja.
Kiveszem a gépből, laposra nyomkodom és vékonyan lisztezett deszkán feltekerem. Megy a sütőedénybe (most a nagyméretű tuppervareban sütöttem).
60 percig kelesztem, 45 percnél bevágom és mielőtt a hideg sütőbe teszem, jól bespriccelem vízzel.
230 fokon 20 percig, aztán 200 fokon még 30 percig sütöm.

Nincsenek megjegyzések: