2009. december 10., csütörtök

Bon-bon és narancshéj

Bio narancsot vettem, mert ugye karácsonykor mindenképp kell cukrozott narancshéj. Ezt ráadásul nincs kezelve mindenféle vegyszerrel. Kapott ajándékba belőle a fogadott unokám ( a héját visszakértem). Beáztattam egy éjszakára és másnap vékony csíkokra vágtam. A fehér részt éppen csak egy kicsit kapartam ki belőle.
Bio nádcukorral és egy kis vízzel odatettem egy edényben főzni.
A narancshéj 8 dkg volt, a cukorból kb. 4 dkg-ot szórtam rá. Mikor már szép áttetsző volt, nádcukorral beszórt tálcára szedtem. Jól megforgattam benne és egy napig száradt.
Nincs belőle egy darab sem, mert valahogy elkopott.
Ma ismétlés következett, mert a cél érdekében megettünk pár narancsot.


A lábas aljában ott maradt cukrot másnap felöntöttem egy kis tejszínnel, amiben szépen feloldódott, és apróra vágott cukrozott narancshéjat is tettem bele.
Felforraltam, majd a tűzről lehúzva hozzákevertem a fehér csokoládé forgácsot.
Félre raktam hűlni.
Előző nap a szilikonos bonbon formát kikentem olvasztott csokival, amibe belereszeltem egy narancs héját. Kétszeresen kentem ki. A hűtőbe raktam kihűlni.
Amikor a töltelék is kihűlt, kiskanállal beleadagoltam a csokival kikent formába, vigyázva arra, hogy mindegyikbe jusson narancshéj is. Aztán a mélyhűtőben pihent egy éjszakát, mert ez a töltelék kissé folyós állagú. Mikor kellőképpen megdermedt lezártam olvasztott csokival. Itt vigyázni kell, hogy ne maradjon rés egy kicsi sem, mert különben a töltelék, mikor a bonbonokat kinyomogatom, kifolyhat. Szerencsére kettőnél nem vettem észre ezt a malőrt , így azonnal le is meózhattam. Nagyon finom, krémes narancs ízű lett.

Nincsenek megjegyzések: