2010. április 25., vasárnap

Bárány kebab és a csoki szuflé


Végre itt a jó idő. Vágyunk a szabadba. Eljött a grillezésre alkalmas időjárás. Barátaink jöttek hozzánk vendégségbe.
Makói bárányomból még volt a mélyhűtőben. Azon töprengtem, hogy bográcsban vagy nyárson készüljön a bárány. A kérdést eldöntötte Jamie Oliver. Egyik este a műsorában bárány kebabot készített.
Nem jegyzeteltem a hozzávalókat, mert nem készültem fel rá. Ezért aztán elővettem Steven Raichlen: A nagy kerti grill kalauzát.
A bárányhúst nagyrészt megszabadítottam az inaktól és a zsírtól. Aprítógépben összedaraboltam, de nem pépesre.
Fűszereztem.
Hozzávalók:

70 dkg darált bárányhús
3 evőkanál leöblített, aprított friss koriander levél (nekem csak szárított volt)
2 újhagyma
1-2 erős paprika magjaitól megtisztítva, apróra vágva (őrölt csilit tettem bele)
2 kávés kanál tisztított, felaprított friss gyömbér (kimaradt)
2 gerezd fokhagyma, aprítva (több is mehetett volna bele)
1/2 kávés kanál őrölt koriandermag
1/2 kávés kanál őrölt köménymag
1/2 kávés kanál őrölt fekete bors
1/4 kávés kanál őrölt szerecsendió
durva szemcséjű só


Összekevertem a fűszerekkel és folpackkal letakarva ment a hűtőbe. Steven azt ajánlja, hogy a nyársaink minimum egy cm szélesek legyenek. Teljesen igaza volt, mert az én 1/2 cm-es nyársamon semmiképp nem akart rajta maradni. Ha nem akkor nem, így aztán krokett formák lettek belőle és grill tálcára rakosgattam őket.
Frissen sütött kenyérrel és nagy tál salátával fogyasztottuk.



Desszertnek Ízbolygó csokoládés szufléját készítettük el Jutka barátnőmmel. Már régóta készülök rá. Limaránál megkóstoltam és csak az alkalmat vártam, hogy én is kipróbáljam.
Az egyetlen gondom csak az volt, hogy szuflés edénykéim nincsenek, azaz van az Ikeában vett kis tálaim ami erre a célra alkalmas, de a nagyból már csak 3 maradt meg a kicsiből meg 5. Az idő vasfoga elkoptatta őket (meg az én lukas kezem). A kicsi edények kevésnek bizonyultak (különböző méretűeket meg nem használhatunk), így aztán a negyedik adag egy hasonló méretű jénai tálkában készült.
A másik "egyetlen" gondom, hogy nem vettem észre csak egy db ízesítés nélküli csokoládém van. Ezért aztán mentás csokoládé is került a szufléba. Semmit nem rontott rajta, sőt.
Én nem is bírtam megenni az egész adagot, elfeleztem anyukámmal. Igazi csoki gyönyör.

3 megjegyzés:

Andi írta...

Vali: Valami isteni, imádom! :-)

Mónika írta...

Jöhet ez a menü nekünk.

Bianka írta...

Nagyon guszta. És az a szuflé..csodás