2010. december 12., vasárnap

Mini kuglófok

Néhány hete új vicik-vacakkal szaporodott a konyhai eszközeim. Megláttam és már landolt is a kosaramban. Itthon aztán a fiókba. Tegnap aztán a kezembe került és akkor jött az elhatározás. Ezt ki kell próbálnom. Neki álltam receptet keresni, mert ha jól emlékszem kuglóf kimaradt az életünkből. Olyan receptet kerestem ami nem élesztős ráadásul ilyen kis mennyiség legyen. Mikor a keresőbe beütöttem a kuglóf szót, hát azt sem tudtam hova kapjam a fejem annyi recept jött elő.A másik szempont most azt volt, hogy sima egyszerű tésztája legyen. Mikor már vagy a 20-ik leírást olvastam már majdnem feladtam, de Sütis néne blogjában megtaláltam a nekem valót. Reggel aztán első dolgom volt, hogy elkészítsem, mire anyukám felkel, legyen mit a kávéja mellé adnom.
Így is történt, akkora sikere volt nála, hogy kijött repetáért.

A receptet ideírom, mert sokszor fogom én ezt a sütit megsütni.

Hozzávalók:
15 dkg liszt
1/2 csomag sütőpor
8 dkg vaj
10 dkg kristálycukor
1 citrom reszelt héja
2 tojás
1.5 dl joghurt vagy 1.2 dl tej és 0.3 tejszín
(mazsola, csoki, dió egyéb....) nálam most ezek elmaradtak)
csipet só

A margarint a cukorral kikeverem, csipetnyi sót is teszek bele, majd a citromhéjat és az egész tojásokat egyenként belekeverem. A lisztet összeszitálom a sütőporral és felváltva adagolom a masszába a joghurttal.
Ez adag 12 mini kuglóf mennyisége. Mivel az én formám 6 db-os a maradék masszát 6-os muffinformába kanalaztam.

Kb. 25 percig sütöttem 180 fokon.

Uncsim iskolájában karácsonyi vásár lesz, oda is készítek egy adagot.
 Megsütöttem mégegyszer, de nem volt itthon joghurtom és ezért 1.2 dl tejet és 0.3 dl tejszínt használtam. Így még finomabb lett.
Két menetben sütöttem kb. 20 perc alatt egy adagot..

10 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagyon szépek lettek

Dió Bisztró írta...

Ugye mindent eladtatok?? Nagyon szépek, szilikonból készült formában sütötted? Olyan csinosak lettek, gondolom a "kicsilány" most sztár lett, a nagyi kitűnő menedzser:D

Vali írta...

Sziasztok!
Igen szilikon formában sütöttem és még melegen is nagyon klasszul kijött belőle.

Mary írta...

Guszták nagyon!:)

Gesztenye receptjei írta...

Vali!

Nagyon aranyosak ezek a mini kuglófok. Én is kaptam egy szilikonos ilyen mini kuglóf formát, de még nem próbáltam ki :-)

Juci írta...

Nagyon édesek! Glazur nélkül is elfogadnám!!

Raindrop írta...

Ilyen formákat kértem karácsonyra. :)
A minikuglóf szerintem az egyik legszuperebb találmány.
Gyönyörűek!

Mónika írta...

Tetszenek!

ivan írta...

Engem nem érdekel,hogy miben sütötted,meg hogyan.Egy biztos"marha finom".Hogy honnan tudom? Ott voltam és ettem,ettem ettem, azért az asszonynak hagytam egyet,ne hogy elhízzon (egy rendes férj figyelmes.)

Névtelen írta...

Megsütöttem, nagyon finom lett! Köszönöm a receptet! :)