2012. március 22., csütörtök

Unalmas a káposzta?

Jön a tavasz és talán a nyár is ideér. Jó lenne a zsírpárnákból lefaragni egy keveset vagy többet. Na de hogyan?
Jó néhány módszert elolvastam és megpróbáltam kitalálni, hogy melyik az amihez kedvem, türelmem és időm is van. Találtam egy káposztaleveses módszert is, de már a gondolatától, hogy 7 napon keresztül ugyanazt egyem kirázott a hideg. Aztán olvastam néhány fórumban, hogy akik elkezdték 3-4 nap után már pontosan így éreztek.
Ekkor gondoltam egyet, mi lenne ha káposzta lenne 7 napon át, de mindig más formában. (állítólag a káposztának zsírbontó hatása van).
Megkérdeztem a párom, hogy mit szólna ha kipróbálnánk ezt a héten. Beleegyezett és én nekiálltam kitalálni, a heti menüt.

Káposztás hét

  1. Vasárnap
    1. Paradicsomos  káposzta
  2. Hétfő
    1. Káposztás tészta
  3. Kedd
    1. Székely káposzta
  4. Szerda
    1. zöldség leves
    2. káposztás rétes
  5. Csütörtök
    1. Kelkáposzta főzelék
    2. Csirke fasírt
  6. Péntek
    1. Grillezett csirkemell
    2. Párolt káposztával
  7. Szombat
    1. Rakott kel
  8. Vasárnap
    1. Káposztával töltött csirkemell

A gondolatot tett követte. Hazafelé bement a zöldségeshez és megvette 3 fej káposztát, 1 fej kelkáposztát és 1 kg savanyú káposztát.

Paradicsomos káposzta. Nagymamám és anyám rendszeresen készítette ezt az ételt. Én talán 30 évvel ezelőtt. Anyám mindig tett el nekem egy adagot, mert a lányaim nem szeretik. Így aztán elmaradt a konyhámból.
Vasárnap aztán elkészítettem és fejenként 1 virslit sütöttem hozzá.
Nagyon jó lett, visszatalált a konyhámba és máskor is elkészítem.

Káposztás tészta. Nagyon szeretem, de ritkán készítem. A káposzta pirítása nem a kedvenc műfajom. Most azonban még vasárnap lereszeltem a robottal és két adagban megpirítottam. A tésztát hétfőn reggel főztem ki hozzá és jól átsütöttem a tésztával. Én úgy szeretem ha kicsit megkapja.
A második adag pirított káposztát dobozba raktam és ment a hűtőbe.

Székelykáposzta. Nagy kedvenc. Oldalassal, füstölt kolbásszal igen csak finom. Most azonban ezek kimaradtak. Két csirkecombbal készítettem. Finom lett, jót ettünk belőle. Még vasárnap elkészítettem.

Zöldség leves. Káposztás rétes.
Itt eltértünk a tervtől, mert párom egész napos vidéki útra ment, ahol nem tudná megmelegíteni a levest.
A leves tehát elmaradt. A rétes azonban elkészült. Annyira ízlett mindkettőnknek, hogy ez is többször lesz látogató a konyhámban.

Kelkáposzta főzelék. 
Gyerekkoromban meg nem ettem volna, most meg az egyik kedvenc főzelékem. Hidegen-melegen, feltéttel vagy "feltétlenül".

Grillezett csirkemell elmaradt, mert eltévesztettem és rakott kel készült el. Mivel elég sokat csináltam ezért a következő nap is ezt ette a párom én meg a főzeléket ami megmaradt.

Csirkemell káposztával töltve.
Ilyet még nem csináltam eddig, de biztos hogy többször is el fogom készíteni, mert nagyon finom lett. A körete párolt lila káposzta volt, amit a mélyhűtőből vettem ki.
A rétest ismételnem kellett, mert nagy kedvence lett a család egy részének. 


 

























Vasárnap a párom megkérdezte, hogy nem lehetne prolongálni ezt a káposztás hetet.
Kicsit csodálkoztam, hogy nem unja még. Nála jól bevált ez a menü, mert -4 kg-nál tartunk.
Az én eredményem -1kg. Aminek örülök, mert eddig meg sem mozdult a súlyom, hiába nem vacsoráztam.
Ráadásul én nem is tudtam vele végig csinálni, mert szombaton az ultrahangnál majd kiderül, hogy valóban nyálkövem van-e és ez elég kellemetlenné tette a napjaimat. Lehet. hogy én ennek köszönhetem  azt a kicsi fogyást.
Készült még:
Káposztás calzone
Tegnap az utolsó adag káposztából rétes lett. Most egyenlőre befejeztem a káposztás dolgokat. Bár ki tudja? Egyáltalán nem éreztük, hogy unalmas lenne az étrendünk.

A többi ételről azért nem készült kép, mert a fényképzőgépem nem működött.

6 megjegyzés:

Viki írta...

Valikám ! Gratulálok. Nagyon jól összehoztad, Lehet, hogy lekoppintom ? Ha nem is a fogyókúrázás miatt, mert az nem nagyon menne, de a káposztát minden formájában nagyon szeretjük.
Jól végig ettem az étlapod :)

Vicuska írta...

Nekem nagyon tetszik az összeállított menüd, ezt könnyen végig lehet csinálni és finom. Nyálkőre nagyon sok savanyút kell enni, citromot bőkezűen. Néha már az is jó, ha rágondol az ember... Ismerősömnek volt ilyen problémája.

Anikó írta...

Nagyon klassz ötlet ez a káposztás hét, még egy ötlet hozzá a káposztasaláta, de nem a hagyományos, bár az is nagyon jó, a hagymás,köményes, ecetes lével leöntött, hanem a lereszelt káposztát /pont úgy mintha pirítani készülnél, tehát apróra reszelve/sózod, borsozod és kevés olívaolajjal meglocsolva, jól átforgatva sültekhez igen kiváló saláta vagy akár köretként is, jó ízű és nagyon egészséges:-))))

Viki írta...

Kedves Vali ! El tudom képzelni, hogy nem nagyon érsz rá (Te sem!) Azért ha van egy kis időd, nézz be hozzám, egy húsvéti beharangozóra invitállak.
Ha nem érsz rá az sem baj, gondolom van mit csinálnod.
Én meg sajna azért nem látogatom a blogokat, meg a sajátomat sem tudom már annyira kezelni, mert nem látok. Most is csak tapogatok, remélem nem kalapáltam nagyon mellé.

S ha már úgyis itt vagyok, lenne egy kérdésem is. Emlékszel, hogy kb 2 éve körül beszélgettünk a tönkölybúza lelőhelyéről ?
Nos akkor én felfedeztem, hogy itt nálunk Szarvason van egy család, aki kifejezetten ezzel foglalkozik. Szomoru eseet kapcsán abbahagyták a vállalkozásukat. Nekem még van egy jó nagy adag búzám, de egyik ismerősöm érdeklődött, s nem tudtam mit mondani neki. Akkor jutottál eszembe.

Valikám, ha még publikus, megírnád, azt a linket, ahol a tönkölybúzát meg lehetne rendelni?

Köszönöm szépen az ismerősöm nevében is.

Hankka írta...

Kedves Vali! Ha van kedved hozzá, meghívnálak egy kis húsvéti játékra, nézz be hozzám légyszíves! :)

Névtelen írta...

Kedves Vali!
Szeretnélek meghívni egy játékra. Kérlek nézz be hozzám: www.monikapapp.blogspot.com
Üdv.: Mónika