2008. december 28., vasárnap

Sajtos roló














Hát elkészült!!!! csupán csak 1 évet vártam rá. Rolósütőrudak boldog tulajdonosa lettem.
Tavaly fakanál nyelén kipróbáltam a sajtos rolót, de nagyon rövidek voltak és nagyon sokáig tartott egy adag megsütése. Nagyon szeretem. Anno (nagyon régen egy neves cukrászdában dolgoztam és ott a sütik között ez volt a kedvencem). Nagyon szerettem volna ittthon is elkészíteni.
Szóval elmentem a Brico Storeba és vettem farudakat és párom pár hét után méretre vágta. Igen ám de a végeit szögletesiteni kellett volna, hogy a tepsin ne guruljanak el. Ez már lassabban haladt, de tegnap elkészült. Aztán megtudtam, hogy ennek a lassú munkának én voltam az oka, mert nem magyaráztam el pontosan, hogy miért is kellenek ezek a rudak. Már rég elkészült volna: mondta a párom. (mintha magamat hallottam volna, lehet, hogy egy nő veszett elbenne).
Azonnal ki kellett próbálnom. A fa rudakat olajjal bekentem, hogy a tészta ne ragadjon rá. A mélyhütőben volt fagyasztott vajas tésztám, próbának úgy gondoltam jó lesz.
Azt hiszem sűrűn lesz a palettán. Már alig van belőle pár szem, pedig szép nagy adag lett belőle.

Hozzávalók:
6 db farúd ami átéri a tepsit
1 csomag mélyhütőtt vajas tészta (500g) legközelebb saját készítésű
1 tojás
töltelékhez:
25 dkg reszelt sajt (trappista jellegű)
5 dkg füstölt sajt
5 dkg liszt
2 dl tej
20 dkg vaj
só (attól függ mennyire sós sajt)

5 dkg reszelt sajt amibe a rolók végeit töltés után belemártjuk

A fagyasztott tésztát a konyhapulton felejtettem kb. félórára, míg felengedet annyira, hogy nyújtható legyen.
Enyhén lisztezett gyúródeszkán kinyújtottam, egy egész tojást felvertem és megkentem vele a tésztát, majd pizzavágóval kb. 2 cm-es csíkokra vágtam.
Aztán jön a rudakra való rátekerés (a tésztacsíkok kissé takarják egymást). Hát az elsőknél kissé hosszadalmas volt, de aztán ráéreztem a fogásokra és így már hamarabb készen lettem vele.
200 fokos sütőben kb. 15 perc alatt megsültek. Még melegen lehúztam a rudakról. Vigyázat a rudakat csak fogó kesztyűvel szabad megfogni, mert tapasztalatom szerint forró.

A tejet, a reszelt sajtot és a lisztet egy lábosban felfőztem, addig amíg a sajt teljesen fel nem olvadt. Aztán hűlni hagytam. Miután kihűlt a vajat robotgéppel habosra kevertem és több részletben hozzákevertem a sajtos masszát. Nyomózsákba kanalaztam sajtkrémet és a roló két oldalán betöltöttem, aztán a reszelt sajtba nyomtam.
Azonnal nekiestünk, mert a "roló" próbája az evés.

Nincsenek megjegyzések: