2009. június 3., szerda

Paradicsomos spagetti

Szénhidrátnap. Igaz, hogy imádjuk a pestos spagettit, de ma valamilyen más ízesítésre vágytam.
A paradicsomos dolgokat csak módjával szeretem. Persze egy jó kis kacsazsíros kenyérrel isteni, meg a salátákban. A pizza tetejéről is félreteszem a tányérom szélére dísznek, mert nem kedvelem ezt az állapotát.
Ma csak ketten vagyunk a fiammal, kisebb adaggal főztem. Az időm is ki van számítva, mert ma ovi zárás lesz és viszem az unokámat a játszóházba ahol ez a rendezvény lezajlik.

1/2 csomag spagetti
1 fej hagyma
1 nagyobb vagy 2 kisebb gerezd fokhagyma

bors
5-6 levél bazsalikom
1 doboz paradicsom konzerv (friss nem volt itthon)
olíva olaj
oregáno
1kk nádcukor

Az olajon megpároltam az apró vágott hagymát, és belenyomtam a fokhagymát. Sóztam, borsoztam, majd a bazsalikom leveleket is hozzáadtam, amit szintén apróra vágtam. Belekapartam a sűrített paradicsomot és felöntöttem kb. 1.5 dl vízzel. Oregánot és 1 kk. nádcukrot adtam még hozzá. 15 percig rotyogtattam, amíg besűrűsödött. Félretettem hűlni, mert az aprítógépben kicsit még megforgattam.
Sós vízben a tésztát al dantére főztem.
A szószt egy teflon lábosba tettem és felforrósítottam erre mertem rá a megfőtt tésztát egy kevés tésztafőzőlével és jól összeforgattam.
Jót ettünk belőle a fiammal.

3 megjegyzés:

Kata írta...

Vali, finomat ettetek!

Névtelen írta...

Nagyon guszta Valika:). Benéznél hozzám légyszíves?

Vali írta...

Ráadásul milyen pénztárca kímélő volt.