2009. június 5., péntek

Eper és saláta


Végre saját kertből szüretelt, eper és jégsaláta. Jót tett az eső a salátának és a többi kerti növénynek, de az eper a napsütést várta.
A palánta beszerzési körutamon vettem 10 db jégsaláta palántát, hát elég kókadt kis palánták voltak, szerintem még az eladója sem hitte, hogy ebből saláta lesz. Nagyon kedvező volt az ára, gondoltam, próba-szerencse.
Gyönyörűen összeszedték magukat. Csigakomát amelyik pont az egyik salátámat lakmározta, megkértem, hogy keressen magának egyéb étket. Ez a saláta nem lett tömör gömb, mint amit a boltokban lehet kapni, hanem szétálló leveles.
Az "eperföldem" meg tavalyi 5 palántából 10-re növekedett. Ennyit hagytam meg a hajtásokból.
Így is kb. 40 dkg-nyi volt már az érett eper amit leszedtem. Az íze hát az meg mennyei volt (unokám szavajárásával, persze ő az eperre ilyet nem mondana. Mondjuk a palacsintára már igen.) Még 1-1.5 kg-nyi talán lesz rajta.
Lehet, hogy az idén még hagyok néhány új palántát.

Nincsenek megjegyzések: