2011. január 29., szombat

Töltött csirkecomb

Ez is  a kedvenceink közé tartozik. Bár már régen csináltam, a héten a hentesemnél nagyon szép csirkecombokat kaptam. Rögtön vettem 10 db-ot. Akkor még sejtésem volt róla, hogy mi készül majd belőle. Nem igazán szoktam eltervezni, hogy mit főzök. Általában a pillanat hangulata dönti el. A zöldségesnél meg gyönyörű friss gombát vettem, így aztán megpecsételődött a combok sorsa.

Töltött csirkecomb 

Ez 10 nagyobb csirkecombhoz való mennyiség.

2 nagyobb hagyma
1/2 kg gomba
1/2 kg szikkadt kenyér
5 főtt tojás
2 tojás
10 dkg zöldborsó

bors
snidling
6 gerezd fokhagyma
petrezselyem zöldje
olaj

A combokat alaposan megmostam, a felesleges szőröktől és egyéb maradványoktól megtisztítottam. Óvatosan a bőr alányúltam és amennyire csak tudtam elválasztottam a hústól, elkerülve, hogy megsérüljön.
Kissé besóztam. A szikkadt kenyeret beáztattam vízbe. A hagymát apróra vágtam és olajon megdinszteltem, majd az apróra vágott gombát is hozzáadtam és addig pároltam amíg elfőtte a levét.
Közben 5 tojást odatettem főni. Miután a gomba és a tojás is kihűlt, a nedves kenyérmasszához adtam (persze a tojásról eltávolítottam a héját és apróra vágtam), belekerült 2 marék snidling, 2 marék petrezselyem.
(tavaly felfedeztem, hogy az Aldiban visszazárható zacskóban, apróra vágott snidlinget és petrezselymet lehet kapni, azóta, ha a saját elfogy, mindig feltöltöm velük a mélyhűtőmet) .
A fokhagymát apróra vágva szintén belekevertem, kóstoltam, majd sóval és borssal ízlésünk szerint ízesítettem. Beleütöttem 2 tojást. A fagyasztott  zöldborsót 2 percre a mikroba tettem párolódni. Ez is belekerült a töltelékbe.
Alaposan összemasszíroztam és benyomkodtam a csirkecomb bőre alá. Hústűvel lezártam őket.
A tepsit olajspray segítségével kikentem, és 8 db combot beleraktam.
Azért 8-at, mert 2 gomba nélkül készült, mivel a fiam nem eszi a gombát. Ráadásul több nem is fért volna bele. A megmaradt tölteléket formáztam és ment a tepsibe.(régebben a kisebbik leányom vega volt, abban az időben neki rendszeresen sütöttem hús helyett csak tölteléket)
A combokat sóztam, borsoztam, majd olajspray-vel befújtam. Ennek a tepsimnek  teteje van, ezt ráraktam és ment a sütőbe 180 fokon 50 percig letakarva, majd tető nélkül addig sütöttem amíg a bőr szép pirosra sült.
Salátával ettük.

Mióta kitapasztaltam a fóliázó gépem vákuumos működését, rendszeresen használom. A kihűlt combokat egyenként fóliáztam és ment a mélyhűtőbe. Ezért is készítettem ekkora mennyiséget, hogy hét közben csak elő kelljen venni a hűtőből.

7 megjegyzés:

Mary írta...

Vali itt jókat nyelek magamban.
Régen csináltam és most megkívántam nagyon!
Nem csoda mivel gusztusos a tiéd!:)

Viki írta...

Jöttem utóvacsizni. Azért ugye maradt egy kis darabka ? Húst nem is annyira kérek, de a töltelékből be tudnék csapni eg nagy adagot :)) Gusztusos

Vali írta...

Gyertek van még. Viki tiéd a töltelék.

Viki írta...

Örülök neki Vali. Nálunk is fennmaradt a sütendők listáján :)

ZaraAnya írta...

Nagyon finom mindig a Te recepted alapján csinálom :-)

ZaraAnya írta...

Nagyon finom mindig a Te recepted alapján csinálom :-)

Vali írta...

Köszönöm a dicséretet.