2011. január 24., hétfő

Mandulás kávé torta

(amúgy sem csinálok jó képeket, de most még annyi lehetőségem sem volt, mint máskor)


Páromnak születésnapja volt, amit most vasárnap akartunk megtartani. Sajnos beteg lett a lányom, de azért mi az unokámmal úgy döntöttünk, hogy megtartjuk. Teljesen beizgult, így aztán nem volt választásom.
Majd a többiekkel később bepótoljuk.
Mivel a kávé torta a párom kedvence, ez lett az ünnepi torta.

Hozzávalók a piskótához:
6 tojás
21 dkg cukor
21 dkg őrölt mandula
1 evőkanál őrölt kávé

A tojássárgáját a cukorral fehéredésig kevertem. A fehérjéket habbá vertem. Először egy kevés habbal lazítottam a tojássárgás krémet, majd felváltva hozzáadtam a maradék habot és a mandulát.
Méretre vágott szilikonos sütőpapírral kibélelt tortasütő formában öntöttem. 180 fokon 20 percig, majd fóliával letakarva még 10 percig 170 sütöttem. Tűpróba.

Kávékrém:
25 dkg cukor
1dl erős kávé
3 tojássárgája
1 evőkanál vaníliás porcukor
 25 dkg vaj

25 dkg cukrot 1 dl erős feketekávéval sűrű sziruppá főzöm. Átöntöm egy tálba hogy hamar hűljön, mert hamar meg tud keményedni. 3 tojássárgát egyenként a még meleg, de nem forró szirupba ütöm és addig keverem a robotgép habverőjével amíg kivilágosodik. 1 evőkanál vaníliás porcukorral 25 dkg vajat habosra keverek és a szirupos krémet kanalanként hozzákeverem.

1 megjegyzés:

Bianka írta...

Gyönyörűséges