2011. április 7., csütörtök

Resztelt báránymáj

A mai ebédünk resztelt báránymáj volt rizzsel és ropogós csemege uborkával. Igazából tojásos nokedlit terveztem, de nem tudtam elmenni fejes salátáért, így aztán változott a menü.
Nem régen egyik barátunktól vettem fél bárányt és akkor kaptam hozzá egy darab báránymájat.
Miközben kutakodtam a mélyhűtőben, hogy mit is főzzek, így találtam rá. A családban mindenki imádja a májat, kivéve a kisebbik lányomat. Pici kora óta egy falatot sem eszik a belsőségekből, már akkor nem ette meg amikor még nem is tudta, hogy mi az. Aztán így maradt.

Hozzávalók 2 személyre:
25 dkg báránymáj ( lehet bármilyen más)
2 közepes fej hagyma

bors
piros paprika
majoranna

A hagymát szálasra vágom és forró olajon sóval megdinsztelem. Mikor ez meg van a serpenyőt lehúzom a tűzről és kis kanál piros paprikát elkeverek benne, ezután rögtön hozzáadom a csíkokra vágott májat. Visszateszem a tűzre és fűszerezem, borssal, majoránnával. Nagy lángon pár percig még sütöm. Akkor van kész ha egy darabot félbe vágok és a közepe már nem nyers. A májat nem szabad sokáig sütni, mert megkeményedik.
A rizst kevés olajon megpergetem és körülbelül kétszeres mennyiségű  forró vízzel felöntöm, sózom és lefedem. Miután felforr kis lángra teszem. Mikor már majdnem felszívta az összes vizet, a lángot lekapcsolom egy összehajtogatott konyharuhát a fedőre teszek. Így hagyom a gőzben megpuhulni.
Ropogós csemege uborkával tálalom.
Sütöttem egy kenyeret is hozzá amivel a szaftját lehet kitunkolni.

6 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagyon finom

Mesi írta...

Júj, de szeretem... :-)

l.audrie írta...

Hahó....
Mi is kitunkoltuk volna a szaftját!!!

petra írta...

Szia Mami!

Lehetek az olvasód?

Vali írta...

Szia!
Persze, hogy lehetsz, hiszen Neked készítem a legtöbb sütit.

Unknown írta...

Nyami,én is épp resztelt báránymájat eszek és nagyon ízlik...😋