2011. április 13., szerda

Expressz fonott zsemle

Ma reggel bajban voltam péksütemény terén. Párom körözöttet "főzött" előző este és a munkatársaknak is akart vinni belőle. Igen ám, de kenyérből már kevés volt. Annyi időm meg már nem volt, hogy egy tisztességesen megkelesztett péksüteményt összeállítsak, mert közben időre el kellett mennem.
Napok óta rakosgatok a konyha pulton egy zacskó expressz élesztőt. Ki is akartam próbálni, meg nem is. Nagyon ritkán használok porélesztőt. Hát itt volt a próba ideje.
Ezt a receptet használtam hozzá.
A mennyiségeket megfelezve, mert 375 g liszthez elegendő egy tasak élesztő.
65 g darabokra adagoltam a tésztát, így lett belőle 11 db.
Addig kelesztettem amíg a sütő bemelegedett 180 fokra.
Hát eléggé szkeptikus voltam, de működött. Időre kész lett és még elfogadható is volt.
Nem mondom, hogy mindennapos használatban lesz, de most nagyon kisegített.
Közben azért bedagasztattam egy eredeti mennyiséget, friss élesztővel és a hűtőbe tettem kelni a tésztát. Amikor hazajöttem befejeztem. Azok most a már a mélyhűtőben dideregnek.
Bocsánat, nem volt egyértelmű. Megsütöttem és úgy mentek a fagyasztóba.

7 megjegyzés:

Kati írta...

Nagyon szépek, biztos finomak is.

Mary írta...

Jó néha ha megvan gyorsan és szépek lettek! :)

Daisy írta...

Én is kipróbáltam már ezt az élesztőt. Kíváncsi voltam, mit tud?
Igazából már nem is emlékszem, mennyi időt spóroltam vele, de használható, az biztos.

Atkáriné Terike írta...

Nagyon aranyosak!
Hát a körözött főzés nagyon tetszik!

Eltüntek az olvasóim. Már tegnap sem voltak meg.Nálad? Mi lehet az oka?

Viki írta...

Vali ! Nagyon jól néznek ki a kiflicskéid.
Engem is kisegített már kétszer ez a fajta élesztő, de hát az áááááára ????? húúúú majd elájultam, pedig nem vagyok egy anyagias. Ettől függetlenül van itthon belőle, mert néha tényleg jó, ha van a háznál.

Szeretném megkérdezni Tőled, hogy a nyers tésztát teszed a fagyasztóba ? - és meddig lehet ott tartani ? Bajban vagyok ugyanis, mert husvétkor jönnek az összes gyerekeink, unokák, dédunokák, leszük egy fazékkal, s szeretnék előre elkészíteni pár dolgot, de főleg a péksütiket.

Megköszönöm, ha kiokosítod a buksim.

Viki írta...

S még valami lemaradt. Gondolom előtte hűtőbe teszed, s onnan a fagyasztóba ?

Csak egy megjegyzés: én már hónapok óta csakis hibernált kenyeret és péksütit csinálok. Rájöttem, hogy minél hosszabb ideig van a hűtőszekrényben annál szebb a végeredmény, de fagyasztani még nem fagyasztottam.

Vali írta...

Viki még nyersen nem fagyasztottam. Ideje lenne azt is kipróbálni.