2011. április 27., szerda

Az elfelejtett sós rúd


Ünnepek előtt nézegettem a kedvenc blogjaimat, mikor is felfedeztem Házias konyha oldalán ezt a sajtos rúd receptet. Ahogy olvasgattam a hozzávalókat, rögtön beugrott, hogy ezt a receptet én hányszor elkértem a sógornőmtől. Természetesen cetlire lejegyezve, aztán ki tudja, hova keveredett. Ráadásul én naivan azt hittem akkor, hogy ez olyan egyszerű, hogy még én sem felejtem el. Azóta megtanultam (vagy mégsem), hogy az én fejem olyan mint egy szita.
Ezért is jó ez a blogírás, legalább egy helyen vannak a receptek.
Köszönöm, hogy közzétetted ezt a receptet, melyet már oly rég elfelejtettem.

Hozzávalók:
40 dkg liszt
20 dkg zsír
10dkg sajt a tésztába+ a tetejére

1 kis doboz tejföl
1 tojás a tészta megkenéséhez

A hozzávalókat összegyúrom, nem kell alaposan kidolgozni, csak annyira, hogy összeálljon. Folpackba csomagolom és legalább 3 órára a hűtőbe teszem. Nekem egy éjszakát pihent. Lisztezett deszkán vékonyra nyújtom kb. 3 mm-re. Felvert tojással megkenem és a reszelt sajtot elosztom szépen rajta. Finoman tenyérrel rálapogatom. Pizzavágóval fél cm-es csíkokra vágom. 180 fokos sütőben 12-15 perc alatt megsütöm.
Mennyire igaza volt Vikinek, hogy dupla adagot érdemes összeállítani, mert este már újabb adag pihent a hűtőben, mert valahogy a tál egyre üresebb lett. A második adagot füstölt sajttal készítettem.

6 megjegyzés:

Mary írta...

Egyszerű és nagyon guszta! :)

Emoke írta...

Szeretem, bármikor jöhet, bármilyen. :) Mi mostanság szezámmaggal és sajttal szórjuk. :)

Éva írta...

Ez nagyon jó olcsó recept, kipróbálom legközelebb és milyen guszta!

Éva írta...

Nagyon boldog névnapot kívánok neked ezen a szép napon!

Chef Viki írta...

:-)

Egy hibája van: eszi az ember, amíg látja! De ez legyen a legnagyobb hibája :-)))

Boldog névnapot!

Bianka írta...

Szeretném :)