2011. március 13., vasárnap

Húsos hasé


Egyik nap pulykából húslevest főzött a lányom, azt hitte, hogy anyám abból majd eszik. Hát egy veréb többet fogyaszt, mint ő. Megmaradt a levesből jó adag hús. Azon töprengtem, hogy mit kezdjek vele, amikor eszembe jutott, hogy régóta tervezem, hogy hasét sütök. Régebben egyik kedvenc sós sütim volt. Aztán elfeledkeztem róla.
A hűtőben most réteslap volt, de a vajastészta is lehet az alapja.


Hozzávalók kb. 60 db-hoz
30 dkg körüli főtt hús
5 dkg körüli füstölt sonka
5 dkg körüli csípős kolbász
1 fej hagyma
2 gerezd fokhagyma
1 evőkanál sóban eltett darált paprika
2 csomag 6 lapos rétestészta
olvasztott vaj a tészta kenéséhez
1 tojás a lekenéshez

A hagymát apróra vágtam és olajon megdinszteltem, hozzáadtam a darált paprikát és az apróra vágott folhagymát és azzal is tovább pároltam. A kolbászról lehúztam a bőrét és karikákra vágva, a hagymához adtam, hogy jól átadja az ízeket.
Más fűszert nem tetem bele, mert minden ízesítve volt már eredetileg.
Mikor kicsit már kihűlt beleraktam a többi hozzávalóval az aprítógépbe és morzsásra vágtam.
A rétes lapot enyhén nedves konyharuhára tettem, olvasztott vajjal megkentem és 5 csíkot vágtam belőle.
A csík tetejére egy kiskanál húsmasszát tettem és háromszögesen összehajtogattam.
Addig hajtogattam, míg egy háromszög lett belőle. Sütőpapíros tepsire tettem, egy felvert tojással megkentem és 200 fokos melegben 10-12 perc alatt pirosra sütöttem.
Ha vajas tésztából készítjük akkor csak négyszögeket kell vágni és sarkosra hajtani. A széleket alaposan összenyomkodni.
Kipróbáltam tojás kenés helyett csak vajjal, de úgy túl száraz és törékeny lett a réteslap. Jobb volt a tojásos lekenéssel.
Bármilyen töltelékkel el lehet készíteni, lehet csak zöldségből készíteni a belevalót.

3 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagyon szépek lettek

Mónika írta...

Fincsi! Köszi a hajtogatási útmutatót!

Viki írta...

Micsoda jó ötlet, s a hajtogatás ? Ki kellene próbálnom, mert van is a fagyasztóban 2 rúd rétestésztám.