2012. február 4., szombat

Erre is sor került

Ami késik nem múlik. Még a nagy sütögetős időszakban E.Margit csapatában, szinte mindenki megsütötte. Kivéve a gyevi bírót- azaz én nálam ez kimaradt. Nem is tudom, hogy miért nem került rá sor.
Párom holnap édesanyjához megy (hacsak a hó közbe nem szól). Azon töprengtem, hogy mit süssek neki, ami puha és ő is el tudja fogyasztani.
Valahonnan a tudatalattimból elővillant ez a süti.
Gyorsan megkerestem a receptet és már pakoltam is kenyérsütő tartályába a hozzávalókat.

Pudingos csiga

500 g kenyérliszt
50 g cukor
1 vaníliás cukor
2 tojás
250 ml tejszín
50 ml tej
csipet só

25 g élesztő

Töltelék1:
1 csomag vaníliás puding
4 dl tej
3 evőkanál cukor

Töltelék2:
6-7 evőkanál híg barack lekvár
10 evőkanál darált dió
2 evőkanál porcukor

Miután a gép megdagasztotta a tésztát, kelesztőtálba raktam és langyos sütőben 3-szoros méretűre kelesztettem.
Lisztezett deszkán téglalap formára kinyújtottam.
Amíg a tészta kelt megfőztem a pudingot és kihűtöttem. A kinyújtott tészta nagyobb részére rákentem, majd a maradék üres részt először lekvárral bekentem, majd a cukros dióval megszórtam.
Feltekertem mint a bejglit és 2 cm-es darabokra vágtam. A keretes tepsimbe szépen elrendeztem őket. Langyos sütőben 40 percig kelesztettem.
180 fokos sütőben 25 perc alatt megsütöttem. A forró csigákat cukros tejjel lekentem.
Lilyvel nagyon vártuk, hogy kihűljön és meg tudjuk kóstolni. Nagyon finom lett. Máskor is sorra kerül.

3 megjegyzés:

Bezsa írta...

Jól néz ki,Vali Mama!!Várjuk a kóstolót...:)Adri és Petra

paariza írta...

Bizony Vali Mama , ez aztán unokacsalogató csodás édesség .

Roza írta...

Nekem is újdonság ez a pudingos csiga:) De nagyon guszták:)