2009. február 14., szombat

Profiterol















Valamelyik este a TV Paprikán Rick Stein profiterolt sütött. Évek óta sütök képviselőfánkot, édeset és sajtosat is, de eszembe sem jutott, hogy a tésztát olajban süssem. Azaz tudtam erről a sütési módról csak mindig elfeledkeztem róla. 2 hetente az unokám szerdán és pénteken nálam alszik, itt volt az alkalom, hogy meglepjem egy kis csokis édességgel.
Elővettem a rég bevált receptemet:
Természetesen kisebb adagot állítottam össze.
Ez a kisebb adag:

1.2 dl víz
6 dkg zsír
3 tojás
12 dkg liszt

Kiskanállal apró gombócokat szaggattam a kb. 180 fokos olajba és szép barnára sütöttem őket.
Csoki öntet:
2 dl tejszínbe 1 tábla jó minőségű keserű csokit tördeltem és a meleg tejszínben felolvasztottam.
Nem forraltam. Mire a fánkok kisültek kellőképpen besűrűsödött.
A tetejét kevés porcukorral megszórtuk a hóesést jelképezve.
Másnap a maradék fánkokat, mivel a csokiöntet elfogyott, hígabb lekvárral ettük meg. Nagyon finom azzal is.


Képviselőfánk/ Horváth Ilona
Hozzávalók:
2 dl víz
10 dkg zsír
5 tojás
20 dkg liszt
Egy nagyobb fazékba felforralunk 2 dl vizet és adunk hozzá 10 dkg zsírt.
Ha a zsír elolvadt, egyszerre beleöntünk 20 dkg lisztet és fakanállal addig kavarjuk, amíg összeáll.
A tűzről levéve, még forrón adunk hozzá egyenként 5 egész tojást. Mindegyik tojással külön-külön jól elkeverjük.
Egy zsírozott sütőlapra 6 cm távolságban dió nagyságú halmokat rakjunk. A tésztát egy óráig pihentessük. ( ha kisebbeket szeretnél, mint amit a cukiba lehet kapni akkor felezd ezt a nagyságot és a távolságot)
Nagyon fontos a helyes sütés. Egyenletes jó forró sütőbe tegyük és 15 percig ne nyissuk ki a sütő ajtaját, mert a tészta összeesik. 15-20 perc után csendesebb tűznél ropogósra sütjük.
Ha nem sül elég ropogósra a tészta összeesik, Sütés után a fánk tetejét levágjuk, a hártyaszerű tésztát kiszedjük és ízlésed szerinti krémmel (lehet sajtkrém is) megtöltjük

2 megjegyzés:

Limara írta...

Hmm..örökbe fogadsz? :))

Vali írta...

Én boldogan!!!:) Nekem lenne a legjobb dolgom.