2010. január 17., vasárnap

Bagett


A tegnap esti barátaimnak úgy terveztem, hogy bruscettát készítek. Gyorsan rá is kerestem Profi pékünk blogján a receptre.
Kissé csalodottan olvastam, hogy már előző este kellet volna elkezdenem az előtésztával, ami így néz, ki hogy:

200 g BL80 liszt
130 g víz
4 g élesztő

Ezeket összedolgozom és 10-12 óra pihenés kell neki.
Nekem most nincs ennyi időm. Mit csináljak? Hívjam fel a barátaimat, hogy holnap jöjjenek? Másféle kenyeret süssek,
Úgy gondoltam "egy életem, egy halálom" én most rövidebbre fogom a dolgot.
Összeállítottam az előtésztát és bedugtam a langyos sütőbe.
1-1.5 óra alatt szépen duplája lett. Az összes többi hozzávalóval bepakoltam a kenyérsütő üstjébe és 20 perc alatt bedagasztottam.

előtészta
50 dkg BL80 liszt
1 dkg élesztő
2 kanál burgonyapehely
csipet aszkorbin
2 evőkanál olaj
2 tk. só
1 tk. cukor
3 dl víz (Limara 2.8 dl ajánl)

Kiolajozott kelesztőtálba teszem és kb. óra hosszáig békén hagyom. Enyhén lisztezett felületre rakom, 4 felé vágom és kis cipókat formázok belőlük. Megint hagyom pihenni őket 15-20 percig.
Ovális formára nyújtom mindegyiket és feltekerem, mint a kenyeret, a hajtásoknál alaposan lenyomkodom.
A munkahelyemen találtam egy olyan hungarocell formát, ami tökéletesen megfelel a bagett kelesztéséhez.
Zsírpapírral kibélelem és beleteszem a tésztákat. Konyharuhával letakarom és kb. 1 órát kelesztem. Zsilett pengével bevágom őket.
A légkeveréses sütőt előmelegítem 230 fokra, a tepsikkel együtt, majd óvatosan a papírral együtt átemelem  a tésztarudakat. Kis lábosban vizet  teszek a sütőbe, a gőzképződés érdekében.
Félidőben helycserés támadás következik be a tepsik között és egy kis víz spriccelés.
Nem lett olyan lyukacsos mint, Limaráé, de isteni finom. Már csak mutatóba van belőle.

Nincsenek megjegyzések: