2010. május 31., hétfő

Fonott zsemle

Nem vesztem el csak nem készülnek új dolgok. Mivel elfogyott az utolsó falat zsemlénk is, gyorsan neki álltam egy adag zsemlének. Itt volt az ideje, hogy kipróbáljam a császárzsemle tésztáját.
Már a napokban is kacérkodtam a fonott zsemlével, de nem került sor rá. Megnéztem Limara képeit és a videót is. Az első azonnal sikerült. Na büszkén veregettem a vállam, hogy ez milyen ötletes és könnyű. Elhamarkodott gondolat volt. A másodiknál már akárhogy is tekertem nem akart összejönni, na újra videó nézés, aztán csak összejött. Párat csomós technikával készítettem. Nagyon finom puha a tésztája. Máskor is sorra kerül. Köszönöm Limara ezt a receptet is.
 Hozzávalók:

70 dkg BL 80 liszt
2 tk. só
csipet aszkorbinsav
250 ml víz
220 ml tej
5 dkg vaj
1 tk. cukor
2 dkg friss élesztő

 Megsütöttem újra a fonott zsemlét, most már ment, mint a karikacsapás. Nem kentem le tojással csak vízet spricceltem rájuk.

8 megjegyzés:

erika írta...

Valikám! hiányoztál!Igen szépségesek és kívánatosak a zsömik! Vittem is magammal belőle reggelire!

Limara írta...

Gyönyörűek!:))

Vali írta...

Erikám egészségedre!

Bianka írta...

Nagyon szépségesek lettek

Daisy írta...

Hát, nincs új a nap alatt.
Most rendezgettem a receptjeimet és találtam egy eltett újságlapot ezzel a formázással. Erre készülök már egy ideje, de látom már, hogy nem fogok újdonságot csinálni.
Nagyon tetszett ez a módszer és a tiéd szép is lett. Gusztusos péksütit lehet így készíteni.

Belly írta...

Húúú,nagyon tetszik.Régóta szemezek vele,gyűjtöm az energy-t hozzá.

Brigitta írta...

Hű,de szépek!

Atkáriné Terike írta...

Mintha pólyásbabák lennének!
Nagyon tetszik! Ügyes vagy!