2009. október 18., vasárnap

A kenyér ünnepére


Limara hívta fel a figyelmemet a kenyér ünnepére. Aznap eszem ágában sem volt kenyeret sütni, úgy gondoltam a rétessel le tudtam a feladatomat.
Aztán mégis úgy döntöttem, ha már több mint 3 éve magam készítem a pékárút a családomnak, akkor pont ezen a napon ne készítsek.
Valamelyik blogon láttam a kenyér tetején, díszítésnek a petrezselyem levelet. Hát az nem volt itthon, de a kertben még árválkodott egy kis zeller. "Ha nincs ló, jó a szamár" is elven, az én kenyeremre ez került.

20 dkg tk. öreg tésztát
20 BL80-as lisztet
2 dl vizet
1 dkg élesztőt
1 kis kanál nádcukrot
összekevertem és hagytam duplájára kelni.

A gépbe raktam:
20 dkg BL80-as lisztet
20 dkg saját őrlésű tönkölylisztet
1.5 dl vizet
2 kis kanál sót
csipet ascorbin savat
1 teás kanál sikért
1 evőkanál olajat

Elindítottam a dagasztást és a 15 percnél belenyomtam 3 gerezd fokhagymát és 2 tekerés borsot.
Kiolajozott kelesztőtálban hagytam duplájára kelni. Majd szilikonlapon finoman átgyúrtam.
Tupperware sütőtálba tettem és ráhelyeztem a zeller leveleket. Egy óra kelesztés után bevágtam és még 20 percet kelt. A sütőt 220 fokra melegítettem, a kenyeret durva őrlésű tk. liszttel megszórtam a kenyér tetejére ovális sütőpapírt vágtam, hogy a levél ne égjen meg.
15 perc múlva a hőfokot visszavettem 200 fokra és még 40 percig sütöttem.
Kellemes, enyhe fokhagymás ízű kenyér lett.
Én ezzel a kenyérrel tisztelegtem az ünnep előtt.

4 megjegyzés:

erős ildikó írta...

Ez csodaszép lett, különösen a zelleres díszítéssel!

Limara írta...

Gyönyörű! :))
Küldtem neked egy kérdést! :))

erika írta...

Ez igen!! nagyon szép kenyeret sütöttél, méltó az Ünnephez!

Daisy írta...

Szuper! Szép a kenyér is és a díszítése is. Igazán ünnepi lett!