2009. október 31., szombat

Francia briós


Ez a töklámpás az én unokám.



Hol volt, hol nem volt, valamikor réges-régen dolgoztam egy vendéglátó egységben. Az egyik kedvenc reggelim a francia briós egy nagy bögre kakaóval.
Ma unokám kedvére ezt sütöttem. 88 éves anyukám is szívesen csipegeti a reggeli tejes kávéja mellé.

600 g BL80-as liszt
70 g nádcukor
7 g só
1 tojás +1 sárgája
3 dkg élesztő
2 dl tejszín
0.7 dl tej
1 vaníliás cukor
1 csipet aszkorbin

Az élesztőt egy csipet cukorral a tejben kicsit beindítottam. Majd mindent gépbe raktam és a dagasztóprogramon összedolgoztattam a tésztát. Kelesztőtálba raktam majd hagytam 30 percig pihenni. Hosszúkásra sodortam majd 12 db 92 g darabokra vágtam.
Minden egyes darabból 12 g-os csipetet levettem. Gömbölyítettem őket. A kicsiket és a nagyokat is. A nagy gombócokat rögtön a szilikon muffin formába tettem és egy enyhén nedves konyharuhával letakartam. A kicsi gömböket a gyúródeszkán pihentettem, szintén konyharuha alatt, 30 percig.
Ezután a kis gombócokból csepp alakú formákat alakítottam. Lisztes ujjal a nagyobb gombócokba lukat fúrtam és idehelyeztem a cseppeket. Újabb 30 perc pihenés után lekentem tojással és 180 fokos sütőben 20-25 perc alatt szép pirosra sütöttem.

6 megjegyzés:

Limara írta...

Unokád imádni való, a briós meg csodás! :)

Daisy írta...

Unokád még töklámpásként is aranyos! A brióst én is elcsipegetném reggel. Örülök, hogy anyukád jól van.

Edó írta...

Aranyos nagyon az uncsid:)a briosodat elfogadnam en is,valahogy en meg sosem keritettem ra sort,hogy briost keszitsek..

Vali írta...

Edokám csak egyszer kell elkezdeni. A gyerekek nagyon imádják.

Edó írta...

Amugy is keszulok egy ideje kalacsot sutni,lehet febuzditottal es briosozunk majd:)na de az ido,az nagy ur.

ronci írta...

Mindenképpen ki kell próbáljam :) Nagyon jó ötlet, hogy a muffinsütőben nem csak tipikus muffint lehet készíteni.