2009. október 10., szombat

26 briós


A mai nap a briós jegyében telt el. Azon gondolkodtam, hogy mit süssek unokámnak reggelire. Rögtön beugrott, hogy a múltkori briósom, amit Limaránál láttam meg, nagyon ízlett unokámnak. Igaz akkor csokilencsével, fahéjjal és nutellával töltöttem.
Mivel még mindig elég sok dióm van, úgy gondoltam most ez lesz a töltelék.
A vajrétegre porcukorral összekevert diót szórtam. A formázás nem lett tökéletes, mert azt most nem néztem meg. Kissé részegesek lettek a briósok és óriásiak. Ahogy így nézegettem a csálé óriás briósokat, rájöttem, hogy ez így nem lesz jó. Ebből csak egy felet fog megenni az unokám, túl nagy.
Nekiálltam egy újabb adagnak és azt találtam ki, hogy muffin sütőben sütöm meg és kisebbeket készítek.
A számolással gondjaim vannak. Valamiért a 12 db-os muffin sütőt 16 db-osnak vettem.
Eszerint osztottam el a tésztát kb. 6 dkg-osakra vágtam. Szintén diós töltelékkel készült, de azért pár darabot nutellával is töltöttem. Miközben szépen rakosgattam a tésztacsigákat a muffin sütőbe akkor vettem észre, hogy itt valami nem stimmel, maradt még 4 db. A fiók mélyén megbújt 4 db különálló szilikon muffin sütőforma, abba került a maradék tészta. Szerencsére a tepsi mellett még elfértek a sütő rácson.
Egy részét lefagyasztottam és a többit, már el is vitték. Sajnos én sem tudtam ellenállni neki, így aztán a mai diétámnak lőttek.
Különben is szétverték a fürdőszobám mennyezetét, mert fűtés korszerűsítés van nálunk. Kellett valami stresszoldónak. Erre nagyon megfelelt a diós briós.

2 megjegyzés:

Daisy írta...

Stresszoldónak nálam is jól jönne a briós, de attól félek, nagyon rászoknék:)) Biztosan finom volt.

erős ildikó írta...

De szépek lettek! S milyen jó ötlet(praktikus), hogy formákban csináltad!