2010. szeptember 2., csütörtök

Összedobott torta

Unokám betöltötte a hetedik évét. Tartottak egy kis családi ünnepet. Az igazit most szombaton tartják a játszóházban. Lányom akart tortát sütni, de az egy hónapos húga másképp döntött. Gondoltam kipróbálom Nigella tortáját. Még valamikor régebben elmentettem a receptet (sajnos akkor még nem másoltam oda, hogy honnan).
Ez most igencsak egy összedobott torta lett a külsejét nézve, nem is készültem rá megvallom. Az íze azonban nagyon finom. Azért egy bakit csak elkövettem a készítésnél, szemüveg nélkül törtem össze a csokit és nem vettem észre, hogy az egyik narancsos ízesítésű. Ez nem rontott az állagán csak az ünnepeltnek nem ízlett, mert ő semmi gyümölcsöst nem szeret.

A piskóta hozzávalói:
20 dkg liszt
20 dkg porcukor
1.5 kávés kanál szódabikarbóna
4 dkg holland kakaó
17.5 dkg vaj
2 nagy tojás
2 kávés kanál vanília kivonat
1.5 dl görög joghurt

A hozzávalókat robotgépben összekevertem. Eredetileg 2 db 20 cm-es torta formában kellett volna sütni, de nekem különböző méretű formáim vannak. Így aztán úgy döntöttem, hogy téglalap alakú lesz a torta. Egy sütőpapírral kibéleltem a tepsit és a masszát egyenletesen eligazítottam benne. 180 fokon kb. 25 percig sütöttem.
10 percig hagytam a tepsiben majd a kenyérvágórácsra borítottam és papírt lehúztam róla.

A krém hozzávalói:
7.5 dkg vaj
18 dkg 70%-os csokoládé
1 evőkanál juhar szirup
30 dkg átszitált porcukor
1.3 dl görög joghurt
1 kávés kanál vanília kivonat

A vajat és a csokit gőz fölött felolvasztottam, hozzáadtam a szirupot és a joghurtot és a vanília kivonatot. Ezután a az átszitált porcukrot belekevertem a csokis masszába.
A piskóta lapot 3 felé vágtam és megkentem vele a lapokat, majd kívülről is bevontam vele.
Díszítésnek azt raktam rá amit éppen itthon találtam (idő hiányában). A gyertyákat már a lányomék tették rá.
Itt most a belbecs jobb volt, mint a külcsín.
Most szombatra szerettem volna elkészíteni az igazi ünnepi tortát, de kiderült, hogy a játszóházba csak cukrászdából, számlával igazolt tortát lehet vinni. Apró süteményt azt vihetsz. Ki érti ezt? (áru kapcsolás?)

8 megjegyzés:

Edó írta...

Hu,nagyon fincsi lehet,tetszik ez krém!És nagyon szép lett:)

Anikó írta...

Ezek az "összedobottak" a legjobban sikerültek általában.
Biztos nagyon finom lett, látszik is rajta.

Atkáriné Terike írta...

Jól összedobtad!
Azt hiszem én is összedobom.
Boldog szülinapot az ünnepeltnek!

Edó írta...

Jaj,olyan buta vagyok,a legfontosabbat nem írtam: BOLDOG SZÜLETÉSNAPOT A KISUNOKÁDNAK!!

Mary írta...

Szép lett a torta Valikám !
Boldog szülinapot a lánykának! :)

Kiskukta írta...

Sok-sok boldogságot az unokádnak! A torta nagyon fincsi lehet!

Bianka írta...

Sokboldogságot
Lehet, hogy összedobott, de nagyon szépséges

Unknown írta...

Boldog szülinapot az Unokádnak!
Sok Puszi Kata néni a Rosinantéból