2009. szeptember 4., péntek

Fűszer télire


Tavaly hibáztam, idén megpróbálom jóvá tenni. Előző évben is szerencsére bőven termett paprikánk és jó néhány pirosra érett. Lecsó nem készült belőle, így aztán ledaráltam és sóban eltettem. Év közben kiderült, hogy ez a mennyiség nagyon kevés lett. Lányaim igencsak érdeklődtek, hogy van-e még. Sajnos decemberre elfogyott.
Idén kiköszörülöm a csorbát.
Ez már a második adag, az előző készítésénél, bazsalikomot is tettem bele.
Leszedtem a kertben található összes pirosra érett paprikát és vettem még hozzá még kápia paprikát.
A paprikákat alaposan megmostam és megszárítottam. A csumájától és magoktól megszabadítottam, majd az aprító gépben összedaraboltam.
Egy adaghoz csili paprikát is tettem, de csak módjával, mert nem bírjuk a nagyon erőset.
(annyi csili paprikám lett, hogy minden barátom kap belőle, még így is évekig kitart, amennyire nálunk fogy)
Tálba tettem az összedarabolt paprikát és a sóval összekevertem. Hagytam állni egy darabig, hogy a só jól átjárja.
Majd kis üvegekbe töltöttem és tetejére olíva olajat öntöttem. Felbontás után hűtőben tartom.
1 kg darált paprikához 25 dkg sót kevertem.


Kápia paprika és pirosra érett tv paprika

olíva olaj
csili

7 megjegyzés:

Daisy írta...

Helló! Látom ugyanaz a recepted, mint nekem. Elég sós, de főzés közben már jó.

Lekvároskukta írta...

Szia!
De jó ez a recept, én eddig nem ismertem. Gondolom sima kápiából is jó lehet. Mennyire daraboltad apróra?

Lekvároskukta írta...

...vagyis csak kápiából.

Vali írta...

Igen sima kápiából is lehet,, hát olyan 2-3 mm-re.
Nagyon jó étel ízesítő.

kikus írta...

Csak vigyázni tessenek a hölgyek mellette az étel sózásával, mert a minap még a tavalyiból egy jó lábas lecsóba tettem 2 teáskanállal és semmi sót, kiderült jól is tettem, könnben ehetetlenül sós lett volna.
Volt olyan is..... :DD

Vali írta...

Hát már velem is előfordult.:)

erős ildikó írta...

Idén már sorra került végre a paprikakrém, de inkább ajvár és zakuszka formájában. Viszont ilyet is szeretnék, úgyhogy holnap körül is nézek ez ügyben, köszi!