2010. július 15., csütörtök

A konyha még müködik

Nem zárt be a konyhám csak lelassult. Ennek több oka is van. Az egyik, hogy már egy hónapja kínlódok a fogammal (járok fogorvoshoz), de ez egy lassú folyamat. A másik a nagy meleg. A harmadik pedig, amint már a másik bejegyzésben írtam, hogy nem sokára azaz a napokban Tamara unokám világra jövetelét várjuk.
Most a sláger nálunk a bagett. Igaza van Limarának, legjobban sütőzacskóban sikerül. Sütöttem anélkül is, de az nem az igazi. Azért elfogyott.
Készült a vizsgázóknak a munkahelyemre meggyes pite a barackos pite receptje alapján.
Sárgabarackos pite


15 dkg margarin
 20 dkg cukor
3 tojás
 1 csomag vaníliás cukor
 20 dkg liszt
 1 csomag sütőpor
 A tepsi kikenéséhez:
 zsiradék
 liszt
 A tetejére:
 2 evőkanál zsemlemorzsa
 50 dkg sárgabarack
 3 evőkanál porcukor
kis fahéj

Habosra keverjük a margarint a cukorral, a vaníliás cukorral, a tojások sárgájával, majd hozzákeverjük a liszttel elkevert sütőport, és végül óvatosan beleforgatjuk a tojások habbá vert fehérjét. Kizsírozott, lisztezett tepsibe öntjük, a tetejét meghintjük zsemlemorzsával, ráfektetjük magházukkal lefelé a mag nélküli, félbevágott barackokat, és meghintjük porcukorral, fahéjjal. Forró sütőbe tesszük és szép aranysárgára sütjük (kb. 25-30 perc). A tepsiben hagyjuk kihűlni, és kockákra vágva rakjuk tálra.

Ez az adag, most egy nagyobb és kisebb porcelán piteformában sütöttem.

Pillanatok alatt elfogyott.

Készült gesztenye krémes vakondtorta. Kicsit sok lett a krém és kevés a piskótamorzsa a tetejére. Nem volt már kedvem, még egy adag kakaós piskótát sütnöm ebben a melegben. A külcsín hiányossága az ízén nem rontott semmit. 

Rendeltem 10 kg málnát egy kedves ismerősömtől. Minden évben tőlük veszem. Idén nem volt olyan gyönyörű nagy szemű, mint általában szokott. Látszik a sok eső és hideg hatása.
Lekvár és szörp készül belőle. A lekvár kész a szörp most csöpög.

Ugyaninnen vásároltam 5 kg zöldbabot télire. Eljátszottam vele egy kis időt. Tisztítottam, daraboltam, adagonként ment zacskóba és elrejtettem a mélyhűtőbe. 


Nincs nyári szünet a konyhámban, de ebben a melegben nem főzök új dolgokat. A képek is olyanok amilyenek, de most ez van.

8 megjegyzés:

Bianka írta...

Azért készülnek még finomságok!
Fogadnak jobbulást, babához meg türelmet

Atkáriné Terike írta...

Hiányoltalak! Látom azért sokat dolgoztál a beteg fogaddal! Legyél minél hamarabb konyhakész állapotban!

Daisy írta...

Na, mi lett volna, ha nem vagy lelassulva?
Őszinte együttérzésem a fogad miatt!
Azért láttam néhol, hogy a közelben vagy. Az a sütőzacskó milyen fajta, hogy ekkora?

Vali írta...

Daisy ezt azt hiszem a Tescoban lehet venni és méterben van. És kettő bagett fér bele. Akkorára vágod amekkora neked kell.

Moha írta...

Jobbulást neked! Pici lány remélem rendben és hamar kibújik, a lányodnak is jobb lenne ebben a hőségben.
Azért nem tétlenkedtél:)

Vali írta...

Daisy ezt azt hiszem a Tescoban lehet venni és méterben van. És kettő bagett fér bele. Akkorára vágod amekkora neked kell.

Mary írta...

Jobbulást kívánok neked! Szépeket készítettel nagyon!
Lányodnak drukkolok !

kikus írta...

Málnalekvár szörrrnyűűű, szörrrrnyűűűű... ;)))))