2009. január 10., szombat

Túrós batyu















Édességre vágytunk. Maradt még túróm. Túrós batyut sütök. Az egész család szereti.
Ez egy kelt batyu, pihe-puha. Bizonyíték, hogy 28 darabból már csak 4 azaz ahogy most odanéztem a tányérra már csak 3 maradt.
Holnap süthetem az újabb adagot, mert a párom megy az anyukájához és neki is szeretnék küldeni. Régebben mi kaptuk a sütiket tőle, most már fordítva van.

Hozzávalók:

Tészta:
3 dl langyos tej,
1 lapos teáskanál só,
10 dkg olvasztott vaj,
3 evőkanál cukor,
1 tojás,
3 dkg élesztő,
60 dkg rétesliszt.

Töltelék:
30 dkg túró,
1 tojássárgája,
1 evőkanál gríz,
1 cs vaníliás cukor vagy vanília kivonat
3 evőkanál kanál cukor.


A langyos tejbe 1 kanál cukrot teszek és belemorzsolom az élesztőt. Hagyom, hogy életre keljen.
Addig mikroba megolvasztom a vajat és a tojással együtt beleöntöm a robotgépbe. A liszthez hozzákeverem a sót és a maradék cukrot. Majd a feléledt élesztős tejet aztán elindítom a robotgépet és lassan hozzáadagolom a lisztes keveréket.
Ha kenyérsütőgéppel dagasztom akkor az olvasztott vajat kis adagokban adom hozzá, mikor már az előző vaj mennyiséget bedolgozta.
10-15 perc alatt megdagasztom. Letakarom és duplájára kelesztem. Majd átdagasztom még egyszer, de már rövidebb ideig hagyom a gépet dolgozni. Újra kelesztem és ha megkelt, deszkán kinyújtom, majd 4x7 darabra vágom. Mindegyik közepébe 1 púpos teáskanál tölteléket teszek.
4 sarkát összecsippentem, kicsit megtekerem és nyitott oldalakat összenyomkodom, hogy a töltelék ki ne jöjjön belőle.
Olajjal kikent tepsibe, de ha teflonos akkor csak simán belerakom és 1 tojás felverek és azzal megkenem a batyukat és pár percig pihenni hagyom.
170-180 fokos sütőben 25-30 perc alatt készre sütöm, ha kihűlt, porcukorral meghintem.


Nincsenek megjegyzések: