2009. január 9., péntek

Túrós mácsik gyertyafénnyel














Túrós "csúszát" ettünk unokámmal, gyertyafénynél. Mondhatnám, hogy az ország energiaproblémáját átérezve, mi így járultunk hozzá a energiaválsághoz megoldásához, de nem ez az igazi ok.
Talált egy originált csomag díszgyertyát. Rögtön tudnia kellett, hogy ez mi célból kallódik itt a konyhában. Mikor akarom felhasználni. Elmondtam neki, hogy ünnepi vacsorához tartogatom.
Felcsillant a szeme és megkérdezte, hogy nem lehetne, hogy ma legyen az ünnepi vacsora, gyertyafénynél. Erre mit mondhat egy nagymama?
Természetesen lehet.
Egyetlen gond volt csak, hogy ehhez a gyertyákhoz nem volt itthon megfelelő, gyertyatartó.
Rögtönöztünk egyet kistányérból és ő karácsonyi függelékkel és egy kis dióval feldíszítette, ahogyan illik.
Tudom, hogy a hagyományos túrós csúsza, kocka vagy laska tésztából készül, de egy alkalommal mikor túrós csúszát akartam készíteni és mindent előkészítettem hozzá, kivéve a kocka tésztát, a kamrában kutatva, kiderült, hogy elfogyott. Volt azonban széles metéltem, amit egy vidéki néni készített rendszeresen nekem. (most már én készítem, sajnos az idő eljárt felette)
Ha nincs kocka, jó lesz a metélt is. Azóta a család csak metéltből kéri a "csúszát".


1/2 kg széles metélt
1/2 kg túró
450 gr tejföl
15 dkg szalonna (lehet húsos is)


A vízet odateszem forrni és amikor forr akkor teszem bele a sót. Fogkeményre főzöm, 5-6 perc,mivel még megy a sütőbe. A túl főtt tésztát a család nem eszi meg.
Amíg a víz felforr, a túrót, fele tejföllel és jól megsózva összekeverem. A szalonnát apró kockára vágom és serpenyőben ropogósra sütöm.
A megfőzött, lecsöpögtetett, tésztát egy tepsibe borítom és a túrós tejföllel alaposan összekeverem. Aztán a tészta tetejét tejföllel alaposan bekenem. A kisütött szalonnát a tetejére szórom egy kevés zsiradékkal, majd forró sütőbe dugom 25-30 percre.

Így lett lett a túrós mácsik, ünnepi vacsora, unokám nagy boldogságára.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Klassz lehet az unokádnak lenni.

Vali írta...

Köszönöm szépen. Remélem azaz tudom, hogy imádjuk egymást.