2011. május 10., kedd

Töltött karalábé

Szombaton a piacon vettem 5 db karalábét. Annyira kacsingattak rám, hogy nem tudtam ellenállni. Ma sor került az elkészítésére. Nem sűrűn készítek töltött karalábét, mert igazából a nagyobbik lányom és én szeretem. Bár ma anyám is evett belőle, és ízlett neki, a párom meg most melegít magának egy adagot. Ugyanis megkóstoltattam vele és neki is ízlett. Eddig elkerülte ezt az ételt.
Hozzávalók:
karalábé (zsenge)
1 csirkemell
rizs
hagyma
petrezselyem
snidling (elhagyható)
főzőtejszín vagy tejföl

bors
fokhagyma
húsleves
olaj
vaj
tojás

A karalábékat meghámozom és üreget vájunk bele. Nekem van karalábé vájom azaz van, csak nem itthon, mert kölcsön adtam a kisebbik leányomnak. Gyorsan körülnéztem megfelelő alkalmatosság után és a kezembe akadt a mérőkanál készletem. Tökéletesen megfelelt a célnak.
A karalábé forgácsokat egy nagyméretű serpenyőbe raktam, amelyre majd a megtöltött karalábékat helyezem.
Töltelék:
1 hagymát apróra vágok és olaj és vaj keverékén megdinsztelem.
1 csirkemellet a késes aprítóba teszek, miután megfelelőre vágta beleteszek sót, borsot, 2 tojást, fokhagymát, snidlinget és 12 dkg rizst és a kihűlt dinsztelt hagymát.
A karalábékat lazán töltöm meg, mert a rizs dagadni fog. Belehelyezem az edénybe őket és felöntöm húslevessel. Felforralom és két kanál segítségével a maradék töltelékből galuskákat formázok és húslébe rakom. Őrölt borsot tekerek rá és lefedve puhára párolom. A karalábékat és a húsgombócokat kiszedem, 2 dl főzőtejszínbe 1 evőkanál lisztet keverek és ezzel besűrítem. Egy csokor petrezselyemmel és egy adag apróra vágott snidlinggel ízesítem, ha kell sózom. Visszateszem a karalábékat és a húsgombócokat és pár percig még összefőzöm.
Azt hiszem ezentúl többször megismétlem, mert mindenkinek ízlett.

5 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon guszta, és jó ötletet adtál mert mi is nagyon szeretjük és még eszemben sem volt hogy már ezt is lehetne csinálni a héten, vagy hétvégén?!

Mónika írta...

Nálunk az egész család nagy kedvence!
:)
Azt hiszem megvan a szombati menünk...

erika írta...

Vali! könnyeket csaltál a szemembe, szegény anyukám is így készítette és mennyire szerettük! hamarosan nálunk is sorra kerül.

Bianka írta...

Nagyon rég ette,szeretnék enni

Vali írta...

Sajnos már elfogyott, De újrázás lesz hamarosan.